Nevladina organizacija ”EKOM – Udruženje za ekološki konsalting u Crnoj Gori” po dvanaesti put organizuje konkurs „Mladi eko-reporteri” u sklopu programa Fondacije za ekološku edukaciju (FEE). Posebne teme 2019. godine su bile: “Održiva proizvodnja i potrošnja” i “Eko škole”.
Na konkurs je stiglo preko 480 radova iz 33 osnovne i 16 srednjih škola. Tokom marta je obavljen pregled svih pristiglih radova, a od onih koji su zadovoljili kriterijume konkursa obavljena je selekcija koju će ocjenjivati žiri i dodjeljivati nagrade po kategorijama i starosnim grupama (12-15 i 16-19 godina). Najbolje plasirani medju ekološkim fotografijama, eko člancima i odabranim video radovima biće poslati na medjunarodno takmičenje „Young Reporters for the Environment 2019”.
Zbog velikog broja pristiglih fotografija (oko 330) obavljena je selekcija tako da je u konkurenciji za nagrade ostalo po 30 fotografija osnovaca i 30 fotografija srednjoškolaca, koje su podjeljene u dvije tematske kategorije: „ekološke fotografije” i „fotografije biodiverziteta i predjela”. Posebnu grupu čini 20 radova na temu gradjanskog i ekološkog aktivizma (eko škole).
Od pristiglih 87 tekstova selekcijom je odabrano 35 ekočlanaka, kao i tekstovi o biodiverzitetu i predjelima (12-15 godina), i oni koji se bave održivom proizvodnjom i potrošnjom (16-19 godina).
Prijavljeno je 47 video radova, od kojih je odabrano 20 – 11 osnovaca i 9 srednjoškolaca.
Ovdje možete pogledati listu selektovanih članaka, fotografija i video radova.
Organizator takmičenja je morao da elimiše više radova koji nisu zadovoljili uslove konkursa – dio nije bio adekvatno pripremljen i prijavljen, a neki su bili izvan ovogodišnjih takmičarskih kategorija (npr. fotopriče, stripovi, pjesme …).
Od 2. aprila 2019. žiri počinje da ocjenjuje odabrane radove.
Svečana dodjela nagrada je predvidjena povodom Dana planete Zemlje, u ponedjeljak 22. aprila. Na dodjelu će biti pozvani samo nagradjeni učesnici i njihovi mentori. Pozivi se mogu očekivati od 16. aprila.
Pozivamo sve učesnike da postave svoje selektovane radove na facebook i instagram profile odnosno da ih dijele i po ostalim društvenim mrežama. Takodje, i škole mogu postavljati radove na svoje web stranice. Poželjno je obavjestiti i lokalne medije.